SSS - Sıkça Sorulan Sorular

  • Türkiye 100 nedir?
    Türkiye 100, Türkiye’nin hızlı büyüyen 100 yıldız şirketini tespit etmek amacıyla Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV) ve TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi (TOBB ETÜ) işbirliğinde gerçekleştirilen bir girişimcilik programıdır. Dereceye giren şirketlerin başarıları kutlanır ve tescillenir. Şirketler belirlenen dönemler arasındaki satış gelirleri büyüme hızlarına göre değerlendirilirler.

 

  • Başvuru ücretli mi?
    Başvuran şirketlerden herhangi bir ücret alınmaz.

 

  • Neden başvurmalıyım?

      - Başarınız tescillensin
      Başarınızın TOBB, TEPAV ve TOBB ETÜ tarafından düzenlenen bir girişimcilik programında tescillenmesi sayesinde mevcut ve potansiyel müşterileriniz, yatırımcılarınız, tedarikçileriniz ve çalışanlarınızın gözünde şirketinizin konumu güçlenecektir. Önceki yıllarda listeye giren şirketler, Türkiye 100 markasını tanıtım materyallerinde sıkça kullanılmaktadır. Yazılı ve görsel basında Türkiye 100 şirketleri hakkında çıkan haberler sayesinde, listedeki şirketlerin başarılarından ilgili tüm kesimler haberdar olmaktadır.

      - Çalışanlarınızın ve yatırımcılarınızın moralini yükseltin
      Türkiye 100 listesine girerek, çalışanlarınıza emeklerinin boşuna gitmediğini hissettirin. Bir ekip olarak ortaya koydukları çaba sayesinde, şirketinizi en hızlı büyüyenler listesine taşımak, çalışanlarınıza moral kaynağı olacaktır. Aynı şekilde başarınızı tescilleterek, yatırımcılarınızın size duyduğu güveni de artırabilirsiniz.

       - Türkiye 100 Ödül Töreni’ne katılın
      Listeye girmeye hak kazanan şirketler plaketlerini Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı Sayın M. Rifat Hisarcıklıoğlu’nun elinden alacaklar. Şirketlere plaketleri üst düzey katılım ile gerçekleştirilecek Türkiye 100 Ödül Töreni’nde takdim edilecektir.

 

  • Nasıl başvururum?
    Başvurunuzu tamamlamak için başvuru formunu tamamlamanın yanı sıra 2019, 2020 ve 2021 yıllarındaki Kurumlar Vergisi E-Beyannamelerinizi ve 2021 yılına ait SGK Beyannamenizi sisteme yüklemeniz gerekmektedir. Aksi takdirde başvurunuz değerlendirmeye alınmayacaktır.

  • Online başvuruya başlamadan önce anket formunda yer alan sorulara göz atmak isterseniz tıklayınız. Online başvuru formunu doldurmak en fazla 15 dakikanızı alacaktır.

    Lütfen örnek soru şablonunun yer aldığı PDF formunu doldurup göndermeyiniz. Sadece online başvurular değerlendirmeye alınacaktır.

 

  • Türkiye 100’e başvuracak şirketlerin aşağıdaki kriterlere sahip olması gerekmektedir.

    Aşağıda sıralanan kriterleri sağlayan şirketlerin başvuruları kabul edilecektir.

    • 31 Aralık 2018 ve öncesinde kurulan,
    • 2019 yılında en az 1 milyon TL satış gelirine sahip,
    • 2021 yılında en az 2 milyon TL satış gelirine sahip,
    • 2019 - 2021 döneminde satış gelirlerini en az yüzde 10 oranında arttıran şirketler,
    • 2021 döneminde en az 10 çalışana sahip,

    Ayrıca;

    • Başvuracak şirketlerin merkezlerinin Türkiye’de bulunması gereklidir.
    • Kamu ortaklığı ve/veya halka açık olan şirketlerin başvuruları geçerli sayılmaz.
    • Yurtdışı merkezli bir şirketin Türkiye şubesinin başvurusu geçerli sayılmaz.
    • Hisselerinin yüzde 51’inden fazlası halka açık başka bir şirkete ya da bir kamu şirketine ait olan şirketlerin başvuruları geçerli sayılmaz.
    • Kar amacı gütmeyen şirketlerin başvuruları geçerli sayılmaz.
    • Franchise işletmelerinin başvuruları geçerli sayılmaz.
    • Otomobil galerileri, kuyumcular, döviz şirketleri, bankalar, enerji dağıtım şirketleri ve elektrik, gaz, akaryakıt ve su sağlayıcıların başvuruları geçerli sayılmaz.
    • Holdinglerin başvuruları geçerli sayılmaz; bir holdingin çatısı altındaki şirketler başvurabilir.
    • Ortakları arasında Türkiye dışındaki ülkelerin vatandaşları (gerçek ve tüzel kişiler)  olan şirketler başvurabilir.


  • Daha önce Türkiye 100 ve/veya Türkiye 25 listesinde yer almıştım, yine de başvurabilir miyim?
    Evet.

  • Şirketimin büyüme performansı Türkiye 100 listesinde yer almak için yeterli mi?

Bu sorunun cevabı başvuran şirketlerin büyüme oranlarına bağlı olarak değişir. Listede yer alıp alamayacağınız, şirketinizin performansına bağlı olduğu kadar, başvuran diğer şirketlerin performanslarına da bağlıdır. Ancak, değerlendirmenin 2019 - 2021 dönemi için yapıldığını hatırlamanızı tavsiye ederiz. Tek bir yılda yakaladığınız hızlı büyüme veya yaşadığınız daralma listeye girip girmeyeceğinizin belirleyicisi olamaz. Söz konusu dönemde, şirketiniz en az yüzde 10’luk bir büyüme sergilediyse başvurmanızı öneririz. 2021 Türkiye 100 şirketlerinin listesi ve bu şirketlerin büyüme ortalamaları için tıklayınız.

 

  • Şirketimin bir bölümü ya da tamamının sahibi bir risk sermayesi (venture capital) ya da girişim sermayesi (private equity) şirketi. Yine de başvurabilir miyim?

Evet. Ancak, halka açık şirketlerle ilgili yukarıda yapılan açıklamayı da dikkate alınız.

 

  • Gelir ya da ciro nasıl tanımlanıyor?

Değerlendirme, şirketlerin brüt satış gelirleri üzerinden yapılmaktadır. Online anket formunda gireceğiniz rakamlar ile sisteme yüklenen Kurumlar Vergisi E-Beyannamelerindeki rakamlar değerlendirme komitesi tarafından kontrol edilmektedir ve tüm bilgiler 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) uyarınca korunacaktır. TOBB, TEPAV ve TOBB ETÜ’nün yetkilendirdiği değerlendirme kurulu dışında kimse bu bilgilere erişemeyecektir.

 

  • Başvuru için formu doldurmak dışında yapmamız gereken bir şey var mı?

Evet. Formu doldurduktan sonra, formda belirttiğiniz brüt satış tutarlarınızı belgeleyen 2019, 2020 ve 2021 yılı kurumlar vergisi beyannamenizi ve 2021 yılına ait SGK Beyannamenizi de sisteme yükleminizi istiyoruz. Aksi takdirde başvurunuz değerlendirmeye alınmayacaktır.

 

  • Başvuru tamamlandıktan sonra şirketimiz ile iletişime geçiliyor mu?

Başvuru anketi tamamlandıktan sonra, anketi dolduran yetkilinin ankette bildirdiği e-posta adresine onay e-postası gelir. Bu e-posta anketin Türkiye 100 ekibine ulaştığı ve işleme alındığı anlamına gelir. E-posta ulaşmazsa bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Adres: Dumlupınar Bulvarı No:252 06530/ANKARA
- Tel: +90 312 292 55 86
- e-posta: turkiye100@turkiye100.org
- Faks: +90 312 219 40 90-93


Türkiye 100 ekibi, gerekli durumlarda anketi dolduran yetkiliyle e-posta ya da telefon üzerinden iletişime geçecektir. Bu nedenle anket dolduran şirket yetkilisinin kendisine kolaylıkla ulaşılabilecek iletişim bilgilerini “İletişim sorumlusu” bölümünde paylaşması önemle tavsiye edilir.

 

  • Anket verileri nasıl işleniyor? Kontrol/doğrulama mekanizması var mı?

Başvuru süresi içerisinde Türkiye 100 ekibine ulaşan tüm anketler, Türkiye 100 ekibi tarafından kontrol edilir. Kontrolde şirketler tarafından bizimle paylaşılan beyannamelerden (ve gerekirse istenen diğer belgelerden) yararlanılır.
Verilere ilişkin herhangi bir soru işareti olması halinde Türkiye 100 ekibi uzmanları anketi dolduran yetkiliyle iletişime geçerek ek bilgi veya belge isteyebilir. Cevabın hatalı olduğu anlaşılırsa şirket yetkilisine sisteme giriş yetkisi verilerek ankette güncelleme yapması talep edilir. Mutabık kalınan düzeltmelerin şirket yetkilisi tarafından başvuru süresi içerisinde tamamlanması gerekir.

 

  • Şirketimde Nev’i değişikliği oldu. Anket formunu doldururken nasıl bir yol izlemeliyim?

Şirketiniz belirtilen yıllar içerisinde nevi değiştirdiyse bizimle iletişime geçilerek yönlendirme alınmalı ve anket formunda bulunan ilgili kutucuk işaretlenmelidir.
Nevi değiştiren firmalardan istenen belgeler şu şekildedir:

- Değişikliğin yayınlandığı Ticaret Sicil Gazetesi bölümü,

- Şirketin yıl içinde eski ve yeni tüzel kişiliği adına verilen Kurumlar Vergisi beyannameleri.

Bu belgeler Türkiye 100 ekibi uzmanlarının yönlendirme ve desteği ile firma yetkilisi tarafından Türkiye 100 ekibi ile paylaşılmalıdır.

 

  • Anket doldururken veya gönderirken teknik sorun yaşıyorum. Ne yapmalıyım?

Türkiye 100 ile ilgili her konuda olduğu gibi, anket doldururken teknik bir sorun yaşadığınızda da turkiye100@turkiye100.org adresine e-posta gönderebilirsiniz. Türkiye 100 ekibi uzmanları size en kısa sürede dönüş yapacaktır. Göndereceğiniz e-postada yaşadığınız teknik sorunla ilgili mümkün olduğunca detay vermeniz (örn. ekran alıntısı) sorunun çözümünü hızlandıracaktır.

 

  • Başvuru için son tarih nedir?

30 Temmuz 2022.

 

  • Peki ya şirketim halka açıksa ne yapmalıyım?

Halka açık şirketlerin başvurusu kabul edilmiyor. Ancak, 31 Aralık 2021 tarihinden sonra halka açıldıysanız başvurabilirsiniz çünkü değerlendirmeyi 2019 - 2021 dönemi için yapıyoruz.

 

  • Şirketim şu anda halka açık değil ama olacak, ne yapmalıyım?

31 Aralık 2021 tarihinden öncesine baktığımız için bu durum bir soruna neden olmamaktadır. Başvurabilirsiniz.

 

  • Şirketimle ilgili vereceğim bilgilerin güvenliğinden nasıl emin olacağım?

Aydınlatma metnine ulaşmak için tıklayınız.

 

  • İlave sorularım var. Ne yapmalıyım?

İlave sorularınız için turkiye100@turkiye100.org adresinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Kazananlar